טיפול נכון בשלפוחית רגישה

שתי במידה מספקת.

אם את סובלת משלפוחית רגישה, אין צורך להמנע משתייה בניסיון לצמצם את הדחף לגשת לשירותים. הקפידי לשתות! אמנם שתייה מרובה עשויה להגביר את תדירות ודחיפות הצורך להשתין אולם אי הקפדה על שתייה מספקת הופכת את השתן למרוכז יותר, מה שמגדיל את הסיכויים לגירוי השלפוחית. מצב זה, לכשעצמו מגדיל את הסיכויים לבריחת שתן. בנוסף, שתיית מים מסייעת בהפחתת ריחות.

ביי ביי קפאין!

קפאין, אלכוהול ומשקאות מוגזים פחות טובים מבחינת שלפוחית השתן שלך מאחר ומשקאות אלו מגבירים את כמות השתן שגופך מייצר. הגבילי את צריכת הקפה, התה והמשקאות המוגזים (במיוחד אחרי השעה שלוש בצהריים) כדי להקל על רגישות השלפוחית שלך.

הצמדי ללוחות זמנים.

את יכולה לאמן את השלפוחית שלך: ערכי יחד עם הרופא/ה שלך תכנית יומית להפסקות שירותים. זכרי לרוקן את השלפוחית עד הסוף בכל פעם.

המנעי ממשאות כבדים

הרמת משאות כבדים מסבה נזק רב לרצפת האגן ולגב. במידת הצורך תוכלי לבקש עזרה מאחרים סביבך.

תרגלי את חיזוק רצפת אגן

בשגרת אימונים של שלוש פעמים ביום, התרגילים הללו יכולים לסייע לך בחיזוק רצפת האגן ולהגדיל את יכולת השליטה שלך בשלפוחית ברגעי האמת. 

פחות כפיפות בטן

תרגילים לשרירי הבטן כמו כפיפות בטן או עמידת "פלאנק" יוצרים לחץ רב על רצפת האגן. בחרי בתרגילים חלופיים המותאמים לשלפוחית רגישה, כאשר הנשימה והתנוחה מציעות תמיכה לרצפת האגן. התרגילים המומלצים לבריאות השלפוחית הם תרגילי רצפת אגן ואימוני יוגה ופילאטיס מותאמים אישית. תרגולים אלו מסייעים לחזק את שרירי רצפת האגן, השולטים בזרימה ובעצירת השתן. צמצמי את בריחת השתן ושפרי את מצבך הבריאותי עם תרגול של שלוש פעמים ביום.

איך אני יודעת שזה עובד?

את יכולה לבחון את שרירי רצפת האגן שלך עם המבחן הפשוט הבא. כשאת ניגשת לשירותים, הפסיקי את זרם השתן שלך לפני שסיימת, באמצעות כיווץ השרירים. אם את מצליחה לשלוט בזרם יותר טוב מבעבר, פירוש הדבר הוא שתרגילי רצפת האגן משיגים את המטרה.

כתבות נוספות
מוצרים מומלצים