הבריאות שלך וביקור אצל רופא/ת נשים

על מנת למנוע ולאבחן תסמיני מחלה, הקפידי על ביקורים קבועים אצל רופא/ת הנשים שלך. רופא/ת הנשים שלך הינו/ה הכתובת הנכונה לקבלת ייעוץ וסיוע בשמירה על איכות חיים גבוהה.

מתי כדאי לשוחח עם רופא/ת הנשים שלי על התמודדות עם גיל המעבר?

בתקופה זו בחייך, חשוב להמשיך ולהקפיד על ביקורים קבועים אצל רופא/ת הנשים שלך. המטרה היא למנוע מחלות ולזהות תסמינים דוגמת דימום חוזר בגיל המעבר, גושים בחזה או פצעים בפות. כמו כן, רופא/ת הנשים שלך י/תוכל לייעץ לך בנושא הרגלי היגיינה ותזונה במטרה למנוע בריחת סידן וסיכון של מחלות לב וכלי דם, וי/תסייע לך להפיק את המירב מחיי המין שלך. 

האם לפנות לרופא/ת הנשים שלי ולבקש טיפול?

מחצית בלבד מכלל הנשים שנשאלו ופנו לרופא/ה על מנת להתמודד עם גיל המעבר, הופנו לטיפול. אחוז גבוה מתוכן מרוצות מהטיפול שקיבלו. ישנם טיפולים שונים העשויים לסייע בצמצום התסמינים של גיל המעבר. ראשית כל, יש לקבוע את השלב הנוכחי של גיל המעבר ולאבחן את התסמינים הספציפיים שהאישה חווה. הטיפול המומלץ ייקבע על ידי רופא/ת הנשים על בסיס אינדיבידואלי, בהתאם לצרכיה של כל אישה ואישה.

מהי התכיפות המומלצת לבדיקת ממוגרפיה?

בהעדר גורמי סיכון, עלייך לפנות לממוגרפיה אחת לשנתיים מגיל 50 ואילך. אם את נמצאת בקבוצת סיכון, יש לסכם את התכיפות הרצויה עם רופא/ת הנשים שלך. הנגישות הגבוהה והשיפורים בטכניקות רדיולוגיה, ובפרט ממוגרמות, מספקים אפשרות לגילוי מוקדם של גידולים ובכך מעלים את אחוזי ההישרדות ומאפשרים טיפולים כירורגיים ברמת אגרסיביות פחותה.

כיצד נשים חוות את ההתמודדות עם גיל המעבר?

באופן כללי, נשים מציגות גישה חיובית לגבי השלב הבוגר והחדש בחייהן. כ-38% מהנשים שנשאלו מסכימות כי "הן מרגישות צעירות כמקודם", כמעט כפליים מאחוז הנשים שלא מסכימות (21.3%). נראה כי לתקופת המעבר אין השפעה ניכרת על תחושת ההערכה העצמית של נשים, אבל יש לה השפעה על חיי המין שלהן. נשים מודעות לכך שכעת הן יכולות לקיים יחסי מין ללא חשש מהריון, ואף על פי כן, אחוז גבוה מתוכן מקיימות יחסי מין בתכיפות פחותה בהשוואה לתקופה שלפני גיל המעבר. חשוב לשמור על הלך רוח חיובי ולהישאר פעילה מבחינה פיזית ומנטלית.

הקווים המנחים של סוכנות התרופות האירופאית (EMA).

עשרה טיפים להתמודדות עם גיל המעבר ולשמירה על איכות חיים גבוהה בקרב נשים בגילאי המעבר

  • בתקופה זו בחייך חשוב במיוחד להקפיד על תזונה נכונה. תזונה נכונה מסייעת לך בשמירה על משקל תקין, ומונעת עודף משקל והשמנת יתר. התזונה הים-תיכונית נחשבת טובה במיוחד, אולם יש להגדיל את צריכת הסידן.
  • כמו כן יש להקפיד על פעילות גופנית על מנת לצמצם סיכון למחלות לב וכלי דם. פעילות גופנית מסייעת גם כן בשמירה על מסת שריר וצפיפות עצם.
  • הקפידי על צריכת סידן בתקופה שלאחר גיל המעבר. ויטמין D הינו חיוני למערכות ביולוגיות רבות שכן הוא מעודד ספיגת סידן, מחזק עצמות ומונע נפילות.
  • היפטרי מהרגלים מזיקים. עישון הוא אחד הגורמים המרכזיים למחלות לב וכלי דם ובריחת סידן. ככל שתפחיתי בעישון, מצבך הבריאותי ישתפר. אם יש בכך צורך, שני את הרגלייך על מנת לצמצם גורמי סיכון. יש בכך חשיבות רבה, שכן סיבת המוות המובילה בתקופה שלאחר גיל המעבר היא מחלות לב וכלי דם.
  • הקפידי על בדיקות קבועות לגילוי מוקדם של סרטן השד. עבור נשים בקבוצת סיכון, מניעת מחלות באמצעות התערבות כימית עשויה להיות אפקטיבית ביותר.
  • בריחת סידן קשורה ישירות לגיל המעבר ולהזדקנות. יחד עם זאת, ישנם גורמי סיכון נוספים העלולים להפריע בתהליכי התחדשות העצם כגון קרוב משפחה הסובל מהמחלה, עבר של עצמות שבורות, מסת גוף נמוכה מ-20 וכו'.
  • גיל המעבר הינו תקופה בחייך שדורשת התמודדות חיובית. כאישה, לאחר תקופה זו, תהני מהזדמנויות ייחודיות לחוות תחושת חיות מועצמת וחוויות חדשות שיזומנו לך.
  • פעילות מינית מסייעת למנוע יובש נרתיקי כך שחיי מין פעילים, כמו גם מערכת יחסים בריאה עם בן או בת הזוג, הינם גורם תמיכה חשוב בתקופה זו.
  • שמירה על איכות חיים גבוהה הינה יעד מרכזי עבור כל אישה ואישה, ולכן גם עבור כל מומחית ומומחה המסורים להגנה על בריאותך.
כתבות נוספות
מוצרים מומלצים